VRTIĆ1

 

Ukoliko djecu starijih odgojnih skupina upitate što su naučili u vrtiću, gotovo je sigurno da će vas iznenaditi svojim odgovorima, jer riječ je o vještinama koje mi odrasli svakodnevno koristimo i gotovo smo zaboravili da smo ih i sami morali naučiti. U starijoj odgojnoj skupini kutinskog Dječjeg vrtića Maslačak napravili smo malo istraživanje. Ovo su vještine i znanja na koja su djeca posebno ponosna:

„Naučila sam bojati do crte.“

„Naučila sam rezati škaricama.“

„Naučio sam nacrtati čovjeka.“

„Naučila sam napraviti psa od papira.“

„Naučio sam zavezati pertle na tenisicama.“

VRTIĆ2

Upravo rano bavljenje likovnim aktivnostima djeluje na razvoj finih motoričkih sposobnosti, ali i potiče usmjeravanje pozornosti, sazrijevanje vidnog pamćenja i vidne retencije, te poboljšava vidno-motornu koordinaciju koja je preduvjet za čitanje i pisanje. Zbog svega navedenog svaka odgojno-obrazovna skupina u svom bi prostoru trebala imati takozvani „likovni kutić“u kojem bi djeca uz dobro vodstvo savladavala nove vještine, učila i naravno pri tom se zabavljala. Uvijek su dobrodošle igre prstićima u kojima djeca nizanjem, otiscima, origami tehnikom ili pak šivanjem stvaraju svoje umjetničko djelo. Takve likovne aktivnosti posebno se preporučuju djeci s teškoćama, naravno ovisno o kakvoj je teškoći riječ, točnije o mogućnosti djeteta.

„Iznimno je važno dobro procijeniti mogućnosti djeteta s teškoćama, jer zadavanje zadataka koje dijete ne može realizirati, samo može stvoriti kontra efekt. Pri likovnim aktivnostima rasporedim zadatke, tako radim i na inkluziji i na samopouzdanju djeteta s teškoćama.“ – naglašava pomagačica u starijoj odgojnoj skupini.

Aktivnosti u koje uključujemo dijete s teškoćama moraju biti u skladu s njegovim razvojnim sposobnostima, individualnim potrebama i interesima. U provedbi likovnih aktivnosti posebnu pažnju treba usmjeriti na stvaranje sigurnog, ugodnog i poznatog okruženja u kojem oni mogu slobodno izraziti svoje potencijale. Na taj način nastaju divni zajednički radovi, a posljednji iz skupine koju smo posjetili je proljetni.

„U radionici je sudjelovalo 15-ak mališana, od kojih i dvije djevojčice s teškoćama. Izrezivali smo kartone od jaja, bojali ih, potom izrezali i latice, lijepili ih i našim cvijetićima napravili tijelo od starih slamčica. Uklopili smo tu i kolažnu tehniku. Svi smo bili jako ponosni na ono što smo napravili.“

Djeca su tako izrezivala, bojala kistovima i bojicama, lijepila – činila sve ono što im je za razvoj fine motorike iznimno važno. Uz te vještine svakako će ubuduće savladavati i možda nešto teže zadatke koji dolaze.