Održane radionice Udruge "OSI" u Popovači u "OŠ Zorka Sever"
Održane radionice Udruge "OSI" u Popovači u "OŠ Zorka Sever" za projekt:
"Individualnim tretmanima do zajedničke koristi - osnaživanje potrebitih u doba krize".
Dana 11.04.2022. u Popovači u "OŠ Zorke Sever" je Udruga "OSI" Kutina održala 3 vrste radionica povodom odobrenog Projekta, koji je odobren od Ureda za Udruge RH (PT1) i NZRCD (PT2), a financiran iz ESF i Državnog proračuna.
Radionicama su prisustvovali: Jozefina Kranjčec, predsjednica Udruge "OSI" Kutina, voditeljica projekta Spomenka Kosina, stručna edukatorica mr.sc., mr.educ.rehab. Mirjana Jakovčev, 40 učitelja i nastavnika "OŠ Zorke Sever", ravnateljica Zvjezdana Martinec.
Na početku radionice iz projekta Jozefina Kranjčec, predsjednica Udruge "OSI" Kutina istaknula je kako je ovo projekt osnaživanja lokalne zajednice u uvjetima pandemije kroz edukacije obrazovnog kadra na području Grada Kutine, Popovače i okolice, a druga vrsta edukacije je postupanje i odnos prema djeci s teškoćama u razvoju uključenima u redovni obrazovni sustav, te organiziranje radionica o ponašanjima u kriznim situacijama.
U provođenju projekta angažirani su: voditeljica projekta, fizioterapeut, radni terapeut, logoped i psiholog.
Ovaj projekt se provodi u okviru Poziva - "Jačanje kapaciteta organizacija civilnog društva (OCD) za odgovaranje na potrebe lokalne zajednice".
Ukupna vrijednost Projekta je 466.792,51 kn, bespovratna sredstva osigurana su iz Europskog socijalnog fonda u iznosu od 396.773,64kn i iz Državnog proračuna - Ured za udruge Republike Hrvatske (PT1) u iznosu od 70.018,87kn uz nadzor Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva (PT2).
Predviđeno razdoblje provedbe projekta: 02.11.2021.-02.05.2023.
Održane su tri vrste radionica za učitelje i nastavnike, a teme radionica su bile:
1. Način ophođenja prema djeci s teškoćama u razvoju - kako verbalnom i neverbalnom komunikacijom postići i unaprijediti odnose prema djeci s teškoćama u razvoju, na koji način im pristupiti i kako se ophoditi u radu s njima; radionica je obuhvatila osnovne informacije o specifičnostima OIT i njihovih obitelji, načinu komunikacije s OIT i njihovim obiteljima, pravima koje OIT i njihove obitelji ostvaruju, vrstama intelektualnih teškoća i njihovim karakteristikama i sl.
2. Pravilno ophođenje u redovno odgojno obrazovnom sustavu - za osposobljavanje i pravilno ophođenje nastavnika u redovno odgojno obrazovnom sustavu.
3. Zaštita zdravlja od Covid - 19 i potresa i ponašanje uslijed krizne situacije- za informiranje o zaštiti vlastitog i tuđeg zdravlja od utjecaja virusa COVID-19 i potresa, te kako se ponašati u određenim situacijama.
Na radionicama je mr.sc., mr.educ.rehab. Mirjana Jakovčev uputila učitelje i nastavnike koliko je važna integracija u redovan školski sustav one djece koju je moguće integrirati, ali i koliko je važno pružiti adekvatnu skrb za onu djecu koja zbog svog oštećenja mogu biti korisnici odgojno-obrazovnog sustava kroz posebne odgojno obrazovne skupine. Pravovremena intervencija i sustavan rad uz stručno osoblje su ključni za učenike s teškoćama. S obzirom kako u "OŠ Zorke Sever" su od njenog začetka integrirana i djeca s intelektualnim i fizičkim teškoćama, ovakvi Projekti pridonose kvalitetnom obrazovanju u postupanju s djecom s teškoćama u razvoju, te time pridonose jačanju ljudskih kapaciteta u odgojno obrazovnom sustavu.